• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80615
+
-

افزایش اعتبارات توسعه راه‌های  چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات توسعه راه‌های چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش مهر، «اقبال عباسی» در نشست کاهش تصادفات جاده‌ای با اشاره به این‌که اعتبارات توسعه راه‌های چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ درصد افزایش یافت اظهار کرد: توسعه راه‌ها و استاندارد‌سازی آنها نقش مهمی در کاهش حوادث جاده‌ای در استان دارد. وی بیان کرد: بهره گیری از رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است. استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای نیازمند فرهنگ‌سازی است. وی ادامه داد: شهرداری‌ها رنگ‌آمیزی جداول و مناسب‌سازی معابر و رفع سد معبر را در دستور کار قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نشست کاهش تصادفات جاده‌ای در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد و فرمانداران زمینه برگزاری این نشست را فراهم کنند. وی بیان کرد: جلوگیری از استقرار دستفروشان در حریم راه‌های استان ضروری است. علی شهریارپور، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در امسال برای راه‌های این استان ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از سطح ملی اختصاص پیدا کرد. وی افزود: همچنین ۱۵ درصد اعتبارات چهارمحال و بختیاری از محل ۲۴ فصل بودجه‌ای این استان به راه‌ها اختصاص داده شد. شهریارپور تصریح کرد: همچنین از محل انعقاد تفاهمنامه ۳ جانبه بین چهارمحال و بختیاری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و سازمان برنامه و بودجه، به تناسب یک سوم ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع ۴۰ نقطه حادثه‌خیز استان تامین شد. وی با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری یادآور شد: تعریف اعتبار برای احداث پاسگاه قرح در استان نشان‌دهنده توجه مسئولان به اهمیت حوزه نیروی انتظامی است. شهریارپور اظهار کرد: امسال از محل ماده ۲۳ قانون جرایم راهنمایی و رانندگی افزون‌ بر ۳۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شد.


کاهش تصادفات جاده‌ای

فرمانده پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تردد در جاده‌های استان گفت: در نیمه نخست امسال میزان تصادفات جاده‌ای استان ۱۵ درصد کاهش داشته است. سرهنگ «پاسدار غلامعلی نوربخش»   تأکید کرد: در نیمه نخست سال‌جاری ۸۸ فقره حادثه فوتی، ۴۴۰ تصادف جرحی و ۶۱۳ حادثه با مجروح در استان به ثبت رسید که در این مدت 1056 تخلف در جاده‌های چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.
نوربخش ۶۵ درصد جاده‌های چهارمحال و بختیاری را بدون خط‌کشی اعلام و تصریح کرد: بیشترین تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

وی یادآوری کرد: ۵۵ پرتگاه بدون حفاظ، ۶۳۲ پیچ غیرایمن و مستعد حادثه، ۴۷۱ دستگاه پل بدون حفاظ و ۲۷ نقطه پرتصادف در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
نوربخش، طول راه‌های چهارمحال و بختیاری را 3732 کیلومتر دانست و اظهار کرد: طول ۴۹ گردنه موجود در این استان ۲۱۷ کیلومتر است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تصادفات این استان در سال گذشته 2168 فقره بوده است. سرهنگ «ایرج حسین‌پور» تأکید کرد: از این تعداد ۳۱ فقره فوتی، 1185 حادثه جرحی و ۹۵۳ تصادف خسارتی بوده است. وی افزود: به دنبال تصادفات سال گذشته در جاده‌های چهارمحال و بختیاری ۳۴ نفر فوت کردند و 1331 نفر مجروح شدند. حسین‌پور تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۹۲۵ فقره تصادف در چهارمحال و بختیاری رخ داده است. وی یادآوری کرد: از این تعداد ۱۲ فقره فوتی، ۴۵۴ حادثه جرحی و ۴۵۹ تصادف خسارتی بوده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به دنبال تصادفات جاده‌ای استان در نیمه نخست سال‌جاری ۱۳ نفر فوت کرده و ۵۱۶ نفر مجروح شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید